0

Pelantar Ikan on Sunday

Posted by Pemerhati Penang on 10:44 AM
Setelah 1 minggu terdampar di rumah, aku ternyata tak tahu nak buat apa2. nasib baik streamyx menjadi teman akrab. tapi kadang2 kena lah jugak keluar rumah kan?

Sebagaimana yang korang tau, rumah aku sebelah sungai, dekat dengan muara. so, ramai org kat kawasan aku ni keje nelayan tp x pernah pulak aku tau kat mana semua ikan itu siangkut naik ke darat. baru minggu lepas, aku berpeluang pergi ke pelantar ikan Kuala Sg. Udang.

Sangat menarik. Situasi sangat lain dari apa yang ku jangkakan. Sewaktu aku berada di sana semalam, bot x putus2 kunjung ke pelantar itu...

Membawa bermacam2 jenis ikan pelbagai saiz. Udang melimpah ruah [berpadanan dengan nama tempat itu, Sg. Udang], ketam dan macam2 seafood yang lain. terkedu seketika melihat betapa cantiknnya pemandangan di situ.

Ramai orang berpusu-pusu di pelantar.

Antara bot yang baru mendarat.

Proof that i was there...


Ikan yu...

Ikan merah yang sebesar 1 bakul...[wow!]





0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 Let us talk about my life All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.