1

Scene 2: Tanti masuk court...

Posted by Pemerhati Penang on 10:52 AM
TANTI

usah dirisaukan, maharani itu sudah tidak berkuasa lagi. dia cuma ada mamanda menterinya sahaja untuk melakukan setiap urusannya. mana ada rakyat jelata lain yang setia?

HALUSINASI

jangan beranggapan sebegitu. dia masih berkuasalah. dia masih ada tombak sakti. dan payung berliannya. susah nak serang hendap. nahas kalau confront dia tanpa bersedia.

TANTI

jangan risau. aku dah buat eksperimen. aku sengaja letakkan beberapa naskah majalah provokasi di merata2 tempat di dalam negeri ini. kalau maharani betul2 kuat dan kedudukan dia masih kukuh, akan terjadilah sesuatu pada aku.

POLITIKUS

hai tanti yang berani-berani. anda ditahan kerana telah meletakkan beberapa naskah majalah provokasi yang mengandungi lukisan2 yang tak masuk akal walaupun cantik. dengan kuasa yang ada pada aku, di bawah naungan maharani Xunxu, aku, politikus, terpaksa menahan anda.

HALUSINASI

nampaknya maharani masih berkuasa.

POLITIKUS

matilah aku. mana aku nak dapat lawyer?

ABACTERZO

akulah lawyer yang terbaik di nagara purnama kelam. haha. jangan takut wahai tanti. aku dapat menolong kamu, wahai artisan negara yang mahukan kebebasan.

TANTI

terima kasih abacterzo, lawyer dari negara purnama kelam. sungguh terharu saya. tapi, maharani akan gunakan lawyer peribadinya, kapal singing. bolehkah abacterzo melawan kes ini.

ABACTERZO

jangan risau kan saya cakap. software pemutaran ayat yang telah saya cipta ini akan memastikan kemenangan kita.

JUDGEXU

semua tuduhan terhadap tanti digugurkan kerana saya tidak dapat memahani apa yang diperkatakan oleh abacterzo, but all of it makes sense..

TANTI

sungguh berkesah software abacterzo itu. terima kasih.

KAPAL SINGING

jaga kau abacterzo. aku pasti akan dapat menewaskan kau satu hari nanti.

ABACTERZO

you wish.





1 Comments


i like this.woohheee.more more more

Post a Comment

Copyright © 2009 Let us talk about my life All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.